Archiv časopisů: RC Modely ČASOPIS PRO VŠECHNY MODELÁŘE ● LETADLA ● VRTULNÍKY ● LODĚ ● AUTA

Vychází 11. července 2024

RC Modely 7/2022 článek 9

Setkání parníkářů ve Stupavě

Jiří Voráček

Ukázka z textu:

Po dvou letech nepřízně Covidu jsme se zase setkali ve Stupavě, asi 50km za hranicemi Slovenska. Naše malá výprava /Petr Stejskal č. 1, Míra Beneš a samozřejmě já/ jsme vyrazili na cestu směr Slovensko. Většina dalších kamarádů se omluvila - některé nelákala myšlenka závodit v parku, kde měl být Pivní festival, někteří měli naplánované dovolené nebo taky stavěli dům a tak nás bylo jen pár. Strach z ucpané D1 nás donutil odjet už ve čtvrtek - přece jen pátek odpoledne není ten nejlepší termín, takže 14:30 odjezd ze Žehrovic a snad to nebyl špatný nápad, protože asi v půl osmé večer jsme se ocitli v pensionu Intenzíva. Protože jsme nikdy neviděli Stupavu za denního světla, docela nás pěkné městečko překvapilo. Má to si 16.000 obyvatel a je to tam hezké. Ubytování, večeře a pivíčko, vše podle očekávání. Druhá část výpravy Láďa Douša a Míla Vaváček - Písek a Tábor se dostavila druhého dne večer, kupodivu bez problémů s naší D1. No a v pátek ráno v 07:03 se ozval na WhatsApp mobil, naši kamarádi Petr Stejskal č. 2 a Fanda Pop poslali ranní záběry svých lodí. Po kolena ve vodě zkoušeli, jestli jim to plave a co hlavního, napsali, že v sobotu v 09:59 budou na místě, což byla také dobrá zpráva. Takže nás nakonec bylo 7 závodníků z Čech. Takže my tři v pátek jsme se vypravili na Kaštielský rybník někde uprostřed města a začali jsme zkoušet. Rybník byl plný plovoucí zkvašené pěny z pylu a větviček, takže jsme odhrabovali klacíky zelenou plující hmotu u drátěné výpusti a lodě jsme vypustili dál po proudu.